Szukaj |
>NASZE STRONY |
MAIN |
|
|
GRY FABULARNE |
|
|
GRY cRPG |
|
|
FANTASTYKA |
|
|
PROJEKTY |
|
|
|
|
Statystyki |
userzy w serwisie: gości w serwisie: 0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Encyklopedia |
Ten świat należący do TSR jest stosunkowo młody. Zaistniał w 1994 roku wraz z pojawieniem się podręcznika "Planescape Campaign Setting". Od tamtego czasu ten niezwykle oryginalny świat zdobył sobie dużą popularność, z której skorzystał wydany nie tak dawno Planescape Torment (w Polsce znany jako Planescape Udręka).
Planescape to multiverse - nieskończoność wszechświatów, zwanych płaszczyznami (planes). Tu nie ma żadnych ograniczeń, żadnych zasad, żadnego porządku. Nie można mówić tu o planetach, bo w Planescape, wszechświaty istnieją poza samą materią. Dryfują w nieskończoności. Najważniejszym miejscem Planescape jest Sigil, unoszące się na szczycie nieskończenie długiej iglicy umiejscowionej w samym środku krainy zwanej Outlands. Miasto tak samo dziwne, jak cały Planescape, samo w sobie stanowi niewielki_ płaszczyznę. Miasto Drzwi, Początek Pierścienia, Klatka - to tylko nieliczne jego nazwy. Leżące pośrodku płaszczyzn, a jednocześnie poza nimi. Jeżeli wydaje ci się to bez sensu, to zaczynasz pojmować Planescape. W Sigil najważniejsza jest filozofia. Tu nie liczy się rasa czy profesja. To filozofia dzieli mieszkańców Sigil na frakcje, którym nie podlega tylko jedna osoba - Pani Bólu (Lady of Pain). Ta tajemnicza i potężna postać stoi poza nimi. To jej moc powstrzymuje bogów przed wkroczeniem do Sigil. Świat z uniwersum D&D. |
|
|
|
|
|
|
|
|
© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Kerm
Engine by Khazis Khull based on jPortal
|
|
|