Szukaj |
>NASZE STRONY |
MAIN |
|
|
GRY FABULARNE |
|
|
GRY cRPG |
|
|
FANTASTYKA |
|
|
PROJEKTY |
|
|
|
|
Statystyki |
userzy w serwisie: gości w serwisie: 0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Encyklopedia |
Krasnoludzcy inżynierowe są wielce pożądanymi osobami w prawie wszystkich częściach Starego Świata, ponieważ tylko oni potrafią budować zadziwiające w tych czasach mechaniczne urządzenia. Krasnoludzka gildia inżynierów jest potężnym, a zarazem bardzo tajemniczym zgromadzeniem. Jego prawa, struktura, dziwne, a czasami nawet wywołujące niesmak rytuały mają wielowiekową tradycję. Gildia żywi głęboką nieufność do innowacji i inwencji. Jeśli warto było coś wymyśleć - twierdzą członkowie bractwa - to gildia wypróbowała to już wieki temu. Z tego więc powodu, a także z racji ciągłej kontroli, roztaczanej przez gildię nad jej członkami, zdarza się, że obdarzeni wyobraźnią i inwencją młodzi krasnoludowie zostają z gildi wykluczeni lub opuszczają ją sami. Szukają później zatrudnienia i patronatu poza szeregami bractwa. Z historycznych powodów nazywa się ich "wyrzutkami", chociaż powiedzenie im tego prosto w oczy nie należy do rzeczy mądrych i bezpiecznych. Pracują oni dla wielu bogatych protektorów w Starym Świecie i gildie coraz bardziej niepokoi stałe podkopywanie jej pozycji i autorytetu. Rzadko sie zdarza, by członkowie gildii oraz wyrzutkowie odnosili się do siebie inaczej, niż z wrogością.
Jest to jedna z profesji do Warhammera. |
|
|
|
|
|
|
|
|
© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Kerm
Engine by Khazis Khull based on jPortal
|
|
|