..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
   » Menu

   » Recenzje

   Szukaj
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0

Heroes of Might and Magic.

Dystrybutor: CDProjekt
Recenent: Łakowilk
Język: PL
Cena: 69zł
Edycja: Premierowa (HoMM 4)











W roku 1995 na rynek wyszła gra wzorowana na jeszcze wcześniejszej strategii turowej “Kings Bounty”. W zasadzie zmiany w mechanice nie były duże ale gra zastała przeniesiona do świata znanego z serii cRPG “Might and magic” (te gry były wówczas na czasie) co przysporzyło jej niemało popularności. Przy tym dobra (jak na tamte zamierzchłe czasy) grafika i bardzo proste zasady sprawiły że Herosi stali się grą kultową.

Gra
Do wyboru mamy 4 zamki- twierdze barbarzyńców, zamek ludzi, zamczysko czarnoksiężników i pałac czarodziejek. Zamek to twierdza którą w miarę postępów w grze rozbudowujemy- stawiamy coraz wyższe poziomy wieży magów, budujemy nowe legowiska potworów lub koszary dla rycerzy. Niektóre budynki wymagają do swojej budowy wcześniejszych konstrukcji (przykładowo wieża smoków wymaga hydrzych bagien i labiryntu). W każdym zamku możemy wytwarzać do sześciu rodzajów stworów np.- u ludzi rycerzy, łuczników, paladynów- u barbarzyńców gobliny, wilki, cyklopy, u czarowników centaury, gryfy, hydry i smoki, podczas gdy u czarodziejek walczą rusałki, elfy, jednorożce. Daje nam to 24 stworzenia w zamkach + kilka neutralnych (dżiny, nomadzi...). Każda jednostka ma głównych cech takich jak Atak, Obrona, Obrażenia, Szybkość, Zdrowie oraz tygodniowy przyrost (logiczne jest że na tydzień będziemy mogli kupić tylko jednego smoka ale kilka gargulcy). Niektóre jednostki posiadają zdolności specjalne- przykładowo cyklop paraliżuje wzrokiem a hydra może atakować na wszystkie przyległe pola. Pytanie tylko po co nam armia skoro nie mamy dowódcy- w zamkach możemy nająć tytułowych Herosów dzielących się zgodnie z swoim pochodzeniem na cztery klasy- Barbarzyńca (najlepszy w ataku) Rycerz (najlepszy w obronie) Czarnoksiężnik (ma największą moc magiczną) i czarodziejki (największa wiedza). Bohaterów charakteryzują cztery cechy (wspomniane wyżej). Dwie pierwsze pomagają naszym potworą w ataku i obronie natomiast dwa moc magiczna i wiedza są niezbędne do czarowania. Taki Heros zaopatrzony w armie wyrusza w świat i podbija kopalnie (surowce to złoto, siarka, rtęć, kryształy, klejnoty, drewno i kamień) dzięki którym zdobywamy materiały na budowę zamku i kupno wojska. Kopalni lub artefaktu zwykle pilnują potwory więc staczamy z nimi walkę. Walka jak sama gra podzielona jest na tury- im jednostka szybsza tym szybciej się ruszy. Bitwie wspieramy nasze jednostki czarami (od błogosławieństw przez kule ognia do klątw) i wygrywamy lub przegrywamy. Przegrywać można jednak na różne sposoby- gdy bijemy się z innym herosem możemy się poddać i zapłacić okup za siebie i swoje wojsko (wtedy pojawiamy się w zamku razem z Wojskim do wykupienia) może zwiać (nic nas to nie kosztuję ale tracimy wojsko i pojawiamy się bez niego w zamku) lub poprzez utratę całego wojska (nasz bohater zostaje wolnym strzelcem i co prawda możemy go wynająć ponownie ale nasz przeciwnik też to może zrobić!). W czasie podróży natrafiamy na różne artefakty które zwiększają właściwości bohatera (nie ma co o nich pisać bo są strasznie mało zróżnicowane). Grę uatrakcyjnia zabawa w poszukiwania skarbu- na mapie znajdują się obeliski które odkrywają cześć fragmentu terenu na której jest skarb. Gdy odnajdziemy wszystkie obeliski (rozsiane na całej mapie) poznajemy dokładną lokalizacje skarbu i zdobywamy super artefakt posiadający większą moc w porównaniu do standardowych. I tak się to toczy- podbijamy, rozwijamy bohaterów, podbijamy, zdobywamy artefakty, podbijamy, rozwijamy zamek lub zamki, podbijamy, bronimy się (oczywiście oblężenia zamków rządzą), podbijamy- i to się NIE NUDZI !!! Ta gra naprawdę wciąga (przynajmniej kiedyś to robiła, do pojawienia się dwójki).

Technicznie rzecz biorąc
Heroes 1 ma jak na dzisiaj słabą grafikę jest trochę komiksowa, trochę śmieszna (szczególnie gdy jakaś jednostka obrywa), ale słaba. Potwory nie zostawiają trupów ale po prostu rozpływają się w chmurze (czerwonej, żółtej lub niebieskiej)- nie ma też animacji gdy jednostka idzie w przeciwną stronę do przeciwnika- wtedy po prostu włącza wsteczny i cofa się jak pionek po szachownicy. Ale czego wymagać od gry sprzed lat? Muzyka- nawet całkiem całkiem- jest spoko- oddaje baśniowy klimat gry i zmienia się w zależności od walki, rodzaju zamku.

Wady
Największą chyba jest ubogość (szybko się nudzi), zamków, herosów, artefaktów, jednostek jednak gra ta była pierwszą a serii należy więc to wybaczyć. Drugą wadą jest grafika, spójrzcie na screeny. No i zostają niektóre pomniejsze wady takie jak niemożliwość rozdzielenia oddziału na dwa mniejsze brygady, ale znowu przypominam że to pierwsza cześć, więc można wybaczyć.

Podsumowanie
Hmmm na pewno nie będziecie grali w tą HoM&M 1 za długo ale zawsze można zobaczyć jak saga Herosów się zaczęła- ogólnie warto zagrać w tą gre chociażby z ciekawości.

Autor: Łakowilk.
Korekta: Driden
komentarz[18] |

Komentarze do "Heroes I"



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.


© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Kerm
Engine by Khazis Khull based on jPortal


   Sonda
   Czy ewolucja idzie w dobrym kierunku?
Jasne, tylko tak dalej.
Nie mam zdania.
Nie wszystko mi się podoba, ale
Nie widzę potrzeby.
To krok wstecz.
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

   Top 10
   Bogowie greccy
   Fantasy jako ...
   Apokalipsa 20...
   Przeznaczenie
   Wilkołaki
   Bogowie grecc...
   Legenda o kró...
   Chupacabra
   Egipscy Bogow...
   Inspiracje ku...

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.015372 sek. pg: